במה אקטואלית 7 • ידיעות משולי השבוע שחלף

יצחק לוין 7 Comment on במה אקטואלית 7 • ידיעות משולי השבוע שחלף
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערב שבת שלום לכם.
אנו עם מהדורה נוספת של במה אקטואלית, הפוסט שסוגר את השבוע באתר קול חי,
במקום הקדמות ישר מתחילים.

המלצת קריאה: פרגית על האש מציפורי. יחד עם חריין וחמוצים. גם דיאטתי וגם אסתטי.

מרבים בשמחה

פורים קטן הלילה:) השבוע אנו מעלים מן האוב תוכנית מלפני שנתיים. יוסי אייזנטל מכנס לאולפן אחד את יהודה שוקרון ואלעד כהן (מהימים שהם עדיין לא היו חברים כל כך צמודים) ויחד עם יוסי חיים הם הפכו את האולפן עם שירים, ריקודים, חיקויים והמון שמחה פורימית.

הסיפור של השבוע

בצד כל המריבות, הפילוגים, ההפגנות, העיתונים, המחבלים והשונאים, הימניים והשמאליים, הספרדים והאשכנזים, דווקא בצפון הרחוק נרשם השבוע ציר של אחדות ואהבת ישראל פשוטה.

קהילה ליטאית בנשיאות הרב שטיינמן מגיעה לתקוע יתד בנצרת עילית עוד לפני שהדירות בהר יונה מוכנות. בינתיים שוהים האברכים בדירות של מרכז קליטה שנחכר עבורן. מי שדואג לקהילה, מבקר, בודק שהכל כשורה, מלווה אותה ואת רבניה בכל פרט וכלל הוא הרב ישעיהו הרצל, רב העיר, וחסיד חב"ד אדוק.

נצרת עילית

הרב הרצל עוקב אחרי השיפוצים

אז מי אמר שאין למשיח בשביל מה לבוא.

קירוב לבבות

זוכרים את האירוע שהיה אמור להתקיים בעשרת ימי תשובה ונדחה? אז הוא הגיע הלילה.
צעירי אגודת חב"ד קיימו הלילה בבנייני האומה שבירושלים אירוע מיוחד לאלפי ידידי בתי חב"ד בישראל. לפי נתוני צא"ח מדובר על 312 בתי חב"ד שמפיצים את אור היהדות.

הנעימו את הערב אברהם פריד והאחים גת

IMG-20140213-WA006

מהנעשה בביצה

עושים עליה

המסעדה היהודית שרכשה את מפגש האש בירושלים תשמור על אפיון המקום לאורך השבוע. רק בימי חמישי שישי יהפוך המקום לטשולנטיאדה יהודית. אם במסעדה היהודית עסקינן הרי שבעלי המסעדה היהודית רכשו לאחרונה את מותג הבשר ברקאי שבכשרות הגרמי"ל לנדא.

יש מחיר להסתה

לפני תקופה השתלח שדרן רדיו בשם נתן זהבי בח"כ ישראל אייכלר בצורה בזויה ובוטה. תחנת הרדיו בה הוא משדר נקנסה ב-25 אלף ש"ח, ולאחר שאנשי התחנה ערערו על הקנס הוא שולש ל-75 אלף ש"ח. השבוע ערערו אנשי התחנה שוב על גובה הקנס:

"מדיניותן של הרשות השנייה ומועצת הרשות השנייה טומנת בחובה השלכות רוחב משמעותיות אשר אינן מוגבלות להתבטאות הפרטנית, מדיניותן גורמת ליצירת אפקט מצנן של ממש על חופש הביטוי הכללי ועל חופש ביטוי הבעת דעות חריגות בפרט" נכתב בעתירה.

מושך בעט הסופרים

כותב חדש הצטרף למגזין העיתון משפחה הלא הוא הזמר אברהם פריד. פריד פתח בטור חודשי שיהפוך בקרוב מאוד לדו שבועי. רחרחנו קצת במערכת והבנו כי ישנם עוד כותבים על הכוונת וכי המהלכים הבאים יהיו מעניינים. מאוד.

מי מפחד מקול חי?

באייס התפרסם היום כי במכתב ששלח  עו"ד אריאל ניסים בשם מטהו של אלי כהן, מתבקש נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, לוודא ולאכוף "שידור מידע מהמן, הוגן ומאוזר, ואנו מצפים כי כך יהיה הן בדיווחי הכתבים, הן בראיונות עם המועמדים ונציגיהם, וכן בפרשנויות הניתנות בתחנות" .
ע"פ אייס בסביבתו של כהן טענו אז כי הסיקור ב-2 התחנות החרדיות בעת הבחירות הקודמות, היה מוטה לטובת המתמודד החרדי אבוטבול. לאייס אף נודע כי בזמנו הייתה פניה בסוגיה זאת לגורמים ברשות השנייה. כעת מנסה עו"ד ניסים, בשמו של כהן, למנוע הישנות מקרה כזה. ואולם על פי הערכה, לא נציב פניות הציבור ברשות הוא הכתובת לפניה זו, אלא דווקא ועדת הרדיו של הרשות השנייה, שכנראה תצטרף להתמודד עם הסוגיה, ואולי אף לפנות לתחנות ולהזהירן מסיקור מוטה.

אז מה התאריך?

כיכר השבת לא סגור על התאריך של היום.

IMG-20140213-WA001

משחק הכיסאות

רכז חדש

גבי כץ, מי שדואג לקול ברמה בכל קבוצת ווטסאפ ומי שערך את התוכנית חידודון עם עמי מיימון מונה לתפקיד רכז החדשות של התחנה. כץ יעבוד תחת מנהל החדשות ניצן קידר שמשמש גם בסגן עורך 'קו עיתונות'.

יח"צ פיננסי

חיים גיל לא מפסיק לסגור מעגלים. בשבוע שעבר פרסמנו כי הוא עזב את מרכז העניינים וחזר לערוך את מוסף ביזנס של קו עיתונות, השבוע אנו מספרים לכם כי גיל חזר ליח"צן את "איש הפיננסים" חנוך הירשוביץ לאחר תקופת צינון של שנה.

גם נדל"ן גם תקציבאי

משה לוינגר, בוגר הבצפר, ועורך אתר פתרונט, הפך לתקציבאי במשרד הפרסום אגס.

 

בתרי זוזי

 

ממשיכים לשגשג

משרד הפרסום קלמן וי ממשיך להתחזק ומצרף לרשימת לקוחותיו עוד ועוד גופים מוכרים ויוקרתיים.

השבוע סגרו שם על חוזה חודשי עם עמותת על"ה ועם ארגון אהבת חסד של בעלזא. בנוסף, הם מעלים בקרוב פרויקט מיתוג של העיר בני ברק שם הם חתומים בשוטף על ייעוץ חודשי.

ועוד מקלמן וי: תקציב הפרסום של רויאל מחפש בית חדש.

לא יד עזרה, רויאל

"יד עזרה", "אור יהושע", "הוד והדר" ואפילו מחסן השמחות. כל אלה שמות שקיבל האולם הבני ברקי המפורסם ברחוב שלמה המלך פינת עזרא, או ליתד דיוק, פינת מחזיקי הדת.

כל זה הולך להיות היסטוריה. קבלו את "רויאל" – קומפלקס אולמות מפואר, עם תפריט משובח והכי חשוב – במחיר הגיוני. את האולמות יפעיל איש העסקים אבי צוובנר, דמות מוכרת בענף האירועים במגזר החרדי.

מדובר בשלושה אולמות נפרדים שיופעלו בבנין. שתיים מהם נמצאים בליטושים אחרונים והשלישי ישופץ כאשר הם יחלו לפעול על פי התכנון כבר בחודש אדר ב'. מי שאמון על תכנון הקומפלקס הוא האדריכל אהרן אסטרייכר שברזומה שלו רשום תכנון בית המדרש הגדול והמפואר של בעלזא בירושלים. אסטרייכר תכנן את כל אולם בסגנון עיצובי שונה כדי לאפשר לתכנן אירוע כל אחד וטעמו הוא. רצפת האולמות רוצפה עם אריחים מיוחדים בסגנון פרקט, המדמה את אולמות הכנסים המפורסמים של ארמונות אירופה העתיקים.

המיתוג והלווי של האולם נמצא בידיהם של מילר פוינט.

עוד חדשות

 

מנהל או פירסומאי?

ממצאי מחקר חדש מלמדים: משרדי הפרסום המצליחים בעשור האחרון הם המשרדים שבחרו במנהל שהוא קודם כל "מנהל" ולא "פרסומאי". המחקר של ד"ר אסנת רוט-כהן מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל בשומרון מלמד שמשרדי הפרסום המבוססים על "הקסם האישי" של המייסדים מאבדים מיתרונם היחסי – ונסגרים.

משה תאומים, מבעלי גיתם BBDO, הוא בין הפרסומאים המובילים בישראל שרואיינו לצרכי המחקר. תאומים התייחס לכניסת חברות הפרסום הרב-לאומיות לישראל כמי שרואה את המעבר מחברה ישראלית לחברה גלובלית כמעבר "מאומנות לתעשייה". המכירה של 20% ממניות גיתם ל-BBDO בשנת 1994 היא נקודת הציון המשמעותית, לדבריו, שהפכה את גיתם מעוד "אטלייה של צייר" למשרד משמעותי בתעשייה המקצועית. גם אבנר בראל, לשעבר מבעלי משרד הפרסום קשר-בראל (כיום מקאן-אריקסון) ואפי ליניאל (מבעלי משרד הפרסום ליניאל שנסגר בשנת 2007) מעידים שתיקי לקוחות של מותגים בינלאומיים החלו נוטשים משרדי פרסום מקומיים שלא היו להם הסכמי ייצוג עם חברות פרסום בינלאומיות ועברו למשרדים שיצרו את החיבור בינלאומי עם חברות האם.

יהיה קקטוס

אתר אייס מדווח כי תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום 'קקטוס הזהב' בדרך למתיחת פנים. איגוד חברות הפרסום קיים מפגש שנכחו בו כ-30 אנשי קריאייטיב בכירים המייצגים את המשרדים המובילים בישראל, ובמסגרתו עלה לדיון המתווה החדש שלפיו תנוהל תחרות הקריאייטיב הבאה של תעשיית הפרסום המקומית.

פרסום בסגנון הייטק

בלוג המזבלה פרסם השבוע כי לראשונה בישראל מוקם קולקטיב ייחודי המורכב מאנשי פרסום ושיווק. תכירו את קולקטיב "תוצרת", שיתוף פעולה של יוצאי משרדי פרסום גדולים, מומחי דיגיטל ותיקים ואנשי סושיאל. הקולקטיב פועל על בסיס גמישות והתאמה לתקציבים בגדלים שונים, ומפתח פתרונות פרסום ושיווק חכמים לעסקים קטנים ובינוניים.

המודל העסקי של 'קולקטיב תוצרת' מזכיר יותר מבנים מעולם הסטארט אפים: כל לקוח מוגדר כפרויקט, ומי שהביא אותו הוא מוביל הפרויקט. המוביל בוחר את אנשי הצוות הנחוצים לפרויקט זה, ורק הם מתומחרים מול הלקוח. כמו כן, הקולקטיב שואף לאפס הוצאות תקורה, בלי משרדים, פינת קפה, רכבים ואדמיניסטרציה. כך יכולה תוצרת להציע מחירים תחרותיים, ולהשקיע אחוז גבוה יותר מהתקציב במדיה.

פרסום ויראלי

זה הסרטון שרץ השבוע ברשת ומציג חולצה שלא תתלכלכך לכם אף פעם.

 

הדשא שלנו

 

שידורי המהפכה

במסגרת התוכנית לציון ח"י לקול חי – נעלה סדרת תוכניות ייחודית ומקורית על מהפכת התקשורת של ערוצי הקודש. מערוץ 7 ועד לרדיו קול חי.

התוכנית הראשונה תעלה כבר בשבוע הבא עם הפקה מושקעת מלאה בחומרים היסטוריים, הקלטות נדירות וראיונות עם האנשים שעשו את המהפכה. מי שיגיש את הסדרה הוא איש התקשורת ובוגר ערוצי הקודש מני גירא שוורץ.

מני גירא

תתכוננו לליל שישי הבא.

קבינט חם

הלילה התאספו וישבו בתוכנית הקבינט קבוצה של אישים נכבדים ששוחחו בטונים קצת רמים סביב סוגיות אקוטיות בהסברה החרדית.

ואלו שמותם: אברהם בריסק, מאיר גל, ליאור חורב ואברהם קרויזר. הנחו: משה גלסנר ויוסי שווינגר.

גלסנר חורב שוינגר גל

שוינגר גל חורב קרויזר

ואגב, שמתם לב למשקפיים של גל/גלסנר/קרויזר?

אם לפני שנתיים היו אומרים לכם שכאלה משקפיים יכבשו את השוק מה הייתם מגיבים?

DSC00484 גל גלסנר

גרייבר בשטח

אשר גרייבר הבלתי נלאה יצא לקד"מ של טרקלין יאקאב חשמל בביתר. השידור נחל הצלחה למרות שראש העיר רובינשטיין הבריז ברגע האחרון.

IMG-20140212-WA0084

IMG-20140212-WA0083

IMG-20140212-WA0081

הפינה לשיפוטכם

גם השבוע יצאנו לפשפש איזה חומרים באתר מצאו חן בעינכם במיוחד. בדקנו את נתוני השבוע האחרון, וככה אתם החלטתם אליבא דגוגל אנליטיקס:

הסרטונים הפופולריים ביותר היו: טיפ לנפש, אריה מונק, שדיבר על קלסטרופוביה. מגוון הסירטונים שמתעדים את הפינגווין שזכו לצפיה מטורפת ובלתי סבירה בעליל. מיד אחריהם מרדכי בן דוד שר על מיטת ילדי משפחת גרוס. וכמובן כל סרטוני הגמר של קול הנערים. שהיה אירוע בקנה מידה מוצלח וחזק ומושקע.

הכתבות שאהבתם ביותר היו: כתבות הסיכום והגלריות של גמר קול הנערים. כתבת הסיכום של שבועיים לטרגדיה של משפחת גרוס. ובמה אקטואלית של שבוע שעבר (תודה רבה לכם על האמון…)

מפה ומשם

ראש העיר מבקר

ראש עיריית אלעד ביקר השבוע במרפאת בית חם בעיר ושמע  סקירה כללית מהרב אריה מונק מנכ"ל העמותה.

אריה מונק ישראל פרוש בית חם אריה מונק ישראל פרוש בית חם

מצדיעים למתנדבים

ברפואה וחיים חגגו ח"י שנים ליסוד הארגון בערב הצדעה עם הילדים המיוחדים

קייטנת_השבת_של_רפואה_וחיים_לזכרו_של_חיים_פישר40

קייטנת_השבת_של_רפואה_וחיים_לזכרו_של_חיים_פישר11

מרבין בשמחה

 

עד כאן במתנו להשבוע
נשמח לתגובותיכם וחומריכם במייל האדום
שבת שלום



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    יפה עלו והצליחו!!!!!!!!!!!
    (יפה מאד שאתם מפרגנים לקול ברמה, כה לחי)

  2. 4

    לגבי המשקפיים…מסכימה אתכם שהמסגרת מלחיצה 😉

  3. 3

    אפשר לענות למאזינים המייחלים מה עם שלום כאן דוד חכם

  4. 1

    וואלה מה איתו דרך אגב תודה על הכל